خانه / اطلاعات سفر / آشنایی با فرودگاه شنزن

آشنایی با فرودگاه شنزن

این حزب در شاهنامه ۲ اکتبر سال ۱۹۹۱ میلادی در ناحیه ی شنژن گواندوگ در قسمت شرقی کشور چین ساخته و بازگشایی شد.این جمعیت در نزدیکی رودخانه ی مرواردید در این ناحیه قرار گرفته است. در زبان ماندارین چینی این باند را به صورت 深圳 宝安 国际 机场 نشانه می شود. در ادامه در مطلب اطلاعات سفر در مورد آشنایی با فرودگاه شنزن بیشتر می گوییم.

 

این دسته برای ساخت در شروع مساحتی هم پایه با ۱۰٫۸ کیلومتر مربع را در اشغال خود درآورد. از این فضای وسیع مختصه داده شده برای ساخت اند اصلی ۳۴۰۰ متر طول و ۴۵ متر عرض خاص داده شده است.

در این جمعیت مدرن و وسیع ۵۳ توقفگاه فضایی وجود دارد. این جمعیت قطب اصلی برای شرکت های هواپیمایی همچون: خطوط چرند شنژن، دونگاهی ایر لاینز (Donghai Airlines)، اس اف ایرلاینز (SF Airlines) و نقطه ی تمرکزی برای شرکت هواپیمایی چین و نیز هواپیمایی هانان می باشد.همچنین این دسته به عنوان نقطه ی قوتی برای مراکز و شرکت های حمل و نقل سماوی در ناحیه ی مرکزی و آسیا و اقیانوسیه می باشد.

در حال حاضر با این که دسته شنژن به عنوان فرودگاهی جوان و مدرن قلمداد می گردد اما همچنان در حال گشادگی و تازگی برخی از بخش های خود است. هم اکنون باند دوم این حزب که چند سال پیش در حال ساخت بود، در سال ۲۰۱۱ به پسین رسید و این باند را در زمره ی حزب های دو بانده ی کشور چین قرار داد.

 

در طی این كنش ها مانور یک ترمینال جدید نیز در سال ۲۰۱۳ به مجموعه های این گذرگاه بین المللی افزودن شد.در مطلع گفتیم که این جمعیت در زمره ی ۳ هیات خطسیر برتر و پر رفت و آمد جنوب غربی کشور چین در کنار هیات خطسیر های بین المللی هنگ کنگ و جمعیت بین المللی گوانگژو بایون قرار محزون است.

از دیگر حسن های این فرودگاه باید به این نکته تمثیل نماییم که این جماعت مسیرهای پرپیچ کشتی هایی که مقصدشان فرودگاه بین المللی هنگ کنگ است را می توانند بدون بوروکراسی های سازمانی و با شبیه سازی حمل و نقل بین دو پرواز و از طریق ترمینال مقیاس ی ۳ به كاربستن دهد.

این تونل بحری آبزی که از طرف ترمینال ۳ هیات خطسیر شنژن شبیه یک تونل آبی به حساب می آید، ۱٫۵ کیلومتر طول دارد و در فرم گذشت به آن عوامل طبیعی همچون وزش های باد هم اطمینان داشته اند.

این تاثیرات مثبت نهادین به آن فرم یک علم نهادین را داده اند. بر طبق آمار رسمی بیان شده از طرف سازمان هواپیمایی کشوری چین، در سال ۲۰۱۰ میلادی با وجود مسافرت بیش از ۲۶ هزارهزار راهرو به کشور چین حزب بین المللی شنژن چین چهارمین گروه این کشور و یکی از شلوغ ترین باند های جهان از لحاظ حمل بار و کارگو بوده است.

در سپتامبر سال ۲۰۱۴ میلادی در این جمعیت نزدیک به ۱ میلیون تن بار جا به جا شده است. از لحاظ جا به جایی نقب رهرو نیز حزب شنژن در سال ۲۰۱۵ رتبه ی اول را کسب نمود.اما می رسیم به طرح ریزی جالب این گروه علی الخصوص در ترمینال بین المللی شماره ی ۳ این فرودگاه.

شنژن

طراحی این ترمینال قرین یک سفره ماهی است که گاهی حتی بینندگان خود را به غلط می اندازد که گویی در حال نفس کشیدن و یا حتی تغییر شکل ارگانیسم خود است.پروفیل سقف ترمینال مقدار ی ۳ این مطار نوار در قسمت های مختلف، ارتفاعات انحنادار شکل واریته گوناگون شدن به خود می گیرد و با توجه به عناصر طبیعی نقشه كشی شده اند.

اما اگر بخواهیم به نگارگری برنامه ریزی این گروه نگاهی کلی بیاندازیم باید چنین بگوییم که؛ منبع الهام اصلی در نگارگری برنامه ریزی شنژن بن در واقع استعمال از ۶ ضلعی های سه بعدی است که درون و خارج مدل سازی های سازه ی دسته را تحت شعاع قرار می دهند.

از مزیت های این مدل سازی این است که نور طبیعی بیشتری به داخل فضای حزب راه پیدا می نماید. مسافران و مراجعین این جمعیت در مطلع به قسمت آخری این سازه دست پیدا می کنند و وارد می شوند و از آن جا به ترمینال دسترسی پیدا می کنند.

در طبقه ی همکف این مطار نوار نیز فضایی موسسه ای شکل وجود دارد که اجازه ی دسترسی به بارانداز، کافی شاپ و رستوران، دفاتر مستخدم و تجاری و سالن های ورود و خروج مسافرین را می دهد.
تاریخچه ی جمعیت بین المللی شنژن بنسالن های خصوصی خروج این دسته وظایفی همچون کنترل مدارک و ویزای مسافران، داده ها محل بلندپروازی و بخش های ویژه و عام تربیت مسافران می باشد.

و اما می رسیم به طبیعت های ترمینال های حاصل عوارض(سفر به خارج) محل خروج و که با كاربرد از تکینیک های خصوصی و مختلف معماری، ارتباطی بصری بین سطوح خارجی ترمینال آفریدن می نمایند و با توجه به اصل خلقت گرایی این فرودگاه، مسیر را برای ورود نور طبیعی به داخل این دسته آفریدن می نماید.

از جمله جای ها نواحی کلیدی این فرودگاه، محل قرار گیری و بویه مسافران این دسته است. این قسمت از ۳ طبقه تشکیل شده است و البته هر کدام از این ۳ طبقه به قسمتی خاص همچون: ورود و خروج و فعالیت ها مسافرین چسبیده می شود.

فرودگاه نقشه كشی لوله تشابه در خود دارد. واقعاً این گونه نگارگری برنامه ریزی گذرگاه هدفی خاص را درنتیجه می نماید. گویال جماعت همیشه و ابداً در حال جنبش و حرکت است. فضاهای فروشگاهی باند در نزدیکی و روبروی هم قرار ملول اند و در حالت ۶ ضلعی مولد فضا، گویی به پس فرمی در خارج از فضای جمعیت می گردند.

همانطور که گفتیم همه چیز در این جماعت از فرم طبیعی ایده محزون اند. تاسیسات حیله ی این جوخه نیز از این امر مستثنی نیستند زیرا این تاسیسات همچون تنه ی درختان در اجناس مختلف و بزرگ در جملگی گروه قرار رنجیده اند.

برای دسترسی به فضای شهری و پیوستگی به مرکز شهر از دسته بین المللی شنژن، چندین راه گوناگون برای مسافران این حزب وجود دارد.در مبدا می توانید از فعالیت ها ریلی و مترو این جمعیت مصرف کرده و به آسایش از گذرگاه به هر نقطه ای از شهر و یا حتی چین که البته در مسیرهای مشخص شده ی خطوط ریلی وجود دارد استعمال نمایید.

برای استعمال از راكب های شاتل و یا تاکسی هم می توانید از درب های برون داد و درون داد فرودگاه كاربرد نمایید.در فرودگاه شنژن این امکان برای مسافران وجود دارد که بتوانند از کشتی های مسافربری اختصاصاختصاصی این جوخه به نام فری (Ferry) استفاده محبوب و بسته به مسیر خود و مسیرهایی که این بخش در خود دارد، استعمال نمایید.

مطلب پیشنهادی

نحوه تشخیص مردم چینی از دیگر کشورهای آسیای شرقی

نحوه تشخیص مردم چینی از دیگر کشورهای آسیای شرقی

بیایید با سخت ترین راه برای امتیاز کره ای، چینی و ژاپنی شروع کنیم: چهره. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *